wtorek, 27 lipca 2010

FAI - Panzerspärwagen BA 202 (r) - step by step (part 3/3)

FAI - Panzerspärwagen BA 202 (r) - part 3






1.
Podkład - Black Primer od Vallejo.
I have started the painting process by covering my FAI with Black Primer base paint form Vallejo.





2.
Pierwsza warstwa - Vallejo Model Color (70822) - German Cam. Orange Ochre.
First layer is a Vallejo Model Color (70822) - German Cam. Orange Ochre.




3.
Używając miękkiego ołówka (8B) zaznaczyłem linie brązowego kamuflażu.
Next, using metallic pencil I have ticked brown camouflage lines.




4.
Linie posłużyły mi jako ułatwienie przy malowani cienkich linii brązowego kamuflażu. Do tego celu wykorzystałem Vallejo German Camblack Brown.
After that – using ticked lines - Vallejo German Camblack Brown.




5.
Drobne korekty namalowanych linii.
Small camouflage corrections and “sharpening”.




6.
Opony oraz karabin maszynowy pomalowałem wykorzystując farby Humbrola 33 I 53.
Details (wheels, mg gun) have benn painted with Humbrol enamel (Humbrol 33 and 53).



7.
Filtry – pomogły w wydobyciu głębi z podkładu oraz subtelnie zmieniły kolory - nie do uzyskania w klasycznej mieszance. Wykorzystałem farby Humbrola oraz białego spirytusu.
Using glaze technique, commonly named filters I have blended sharp and unnatural contrast and used new color that even more enriched surface of a model. Paint was diluted with White Spirit, applying thin transparent layers.


1 warstwa - jescze mokra
1 layer - still wet



8.
Dodałem trochę wypłowień i smug. Wielokrotne plamki farb olejnych roztarłem płaskim pędzelkiem zwilżonym w białym spirytusie do uzyskania smug, plam i przebarwień.
I have added also some bleaches and smudges. Multicolor oil dots were rubbed using brush soaked in White Spirit to achieve smudges stains and decolorations.





9.
Klasyczny Wash - gotowiec Miga.
To make a classic wash I have used ready to use MIG enamel wash – dark P220.



10.
Na wszystkie powierzchnie nałożyłem pigmenty. Utrwaliłem je WS.
In a final phase of painting on all surface I applied dusty and earthly pigments. Fixed with White Spirits gently applied with a paintbrush.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz